gewoonthuis.reismee.nl

Dag 4; Gewoon even niet thuis ;-)

Tsja... gewoon thuis... of beter gezegd... gewoon even niet thuis, hahaha! Zoals ik gisteren in de blog al schreef hebben we vandaag de caravan meegenomen voor een paar dagen Flevoland. We hebben het Dolfinarium, Aviodrome en Bataviastad/-werf op ons wensenlijstje en we vinden het zonde om steeds op en neer te moeten rijden. Daarbij zou het vandaag ook geweldig lekker weer worden, dus een dagje strandplezier aan het Veluwemeer paste daar ook prima bij.

Voordeel van zo'n kort tripje en de caravan op de oprit, is dat we binnen 30 minuten al helemaal startklaar waren. Koelkastspullen overzetten, kleding pakken (ook zo gebeurd als je het weerbericht even bekijkt) en nog wat kleine spulletjes (opladers, fotocamera etc) en ready-to-go. We hebben gisteren snel even gezocht naar een camping en hebben gekozen voor Molencaten park Flevostrand in Zeewolde. Centraal gelegen voor onze uitjes, pal aan het Veluwemeer en voorzien van binnen- en buitenzwembad en nog vele andere speelvoorzieningen die onze boys aantrekken.

We komen iets te vroeg aan op de camping, dus doen we eerst een rondje om de voorzieningen te bekijken. Het park ziet er veelbelovend uit en al snel kunnen we de slagboompas ophalen om ons plaatsje voor de komende 3 nachten te bekijken. We zitten wat verder van het centrale gedeelte van de camping, maar wel weer naast de doorgang naar het strand. Ondanks het warme weer zetten we toch meteen de luifel op, ook omdat die dan wat schaduw brengt. Als we klaar zijn, zoeken we wel meteen de verkoeling van het water op. We zwemmen, zoeken steentjes en schelpen, de kleine man drijft op zijn 'surfplank' en we picknicken weer lekker in de schaduw van een grote boom. Wanneer we weer bij de caravan zijn, blijkt het daar wel erg warm/weining schaduw, dus met de jongens vervolgens een uurtje naar het buitenbad voor nog meer waterpret.

Een hele tijd geleden had ik in een artikel gelezen over 'Hans en Grietje', een erg spectaculair pannenkoekenhuis dat slechts op steenworp afstand van de camping ligt. We hadden gisteren als snel gereserveerd, want het schijnt immens populair te zijn. We gaan op tijd, want de website beloofd ook een gigantische buitenspeeltuin, en dan kunnen de jongens al even spelen voor we aan tafel gaan. Het artikel en de website waren beslist niet overdreven! Wat een megagave ervaring is dit. Dit is het restaurant waar je als kind van gedroomd hebt. Compleet met groot verkeerspark, spookhuis, spannende ontdektunnels, glijkastelen enzovoort. Ook wanneer we binnen gaan eten blijven we van de ene in de andere verrassing vallen. Wanneer een kind aan een koord trekt begint de complete vloer van de zaal waar wij zitten omhoog en omlaag te bewegen... In weer een andere zaal draaien de tafels zo dat je ineens de pannenkoek van je buurman voor je hebt en in de zaal naast ons hangt aan het plafond een complete inboedel ondersteboven.

Vooral de jongste is natuurlijk niet aan tafel te houden. Overal zijn doorgangen, glijbanen en trappen naar verschillende speelplekken. En laten we niet vergeten waar we voor komen; we hebben heerlijk gegeten!

Op de camping spelen we nog een spelletje en wordt er nog even fanatiek gehockeyd, tot het tijd is om te douchen en de bedjes op te zoeken. Wat zullen we weer goed slapen !

Toos

Wat een leuke ervaringen weer. En gezellig dat wij van een afstand toch meegaan op jullie tripjes.

Yvette

Dat panbenkoekenhuis klinkt echt geweldig!