gewoonthuis.reismee.nl

Dag 5; Ter land, ter zee en in de lucht...

Na een heerlijke nacht worden we net voor negenen wakker. We hebben wel wat plannen voor vandaag maar doen rustig aan, het moet wel vakantie blijven. Na het ontbijt rijden we naar het Aviodrome. We zijn daar vorig jaar ook al eens geweest, dat was toen erg leuk en omdat we natuurlijk nog steeds onze museumkaarten hebben, ideaal voor een paar uurtjes.

Vandaag besluiten de jongens de speurtocht te doen en zo een echt pilotendiploma te verdienen. We beginnen buiten, vooral de trapvliegtuigjes en de vluchtsimulator vallen erg in de smaak. We bekijken het oude schipholgebouw en de boys vinden de opdracht met morsecodes die ze daar mogen doen erg interessant. Na de 4D-film lopen we binnen rond en eindigen in de grote boeing 747-400, wat blijft dat indrukwekkend. Zittend in de stoelen wanen we ons bijna op weg naar zonnige bestemmingen...

Aan het begin van de middag hebben we het wel gezien en rijden we door naar Lelystad. Mama mag een paar uurtjes shoppen in Bataviastad en de 3 heren gaan op onderzoek bij de Bataviawerf en het bijhorende schip. Wanneer we elkaar weer treffen zitten ze vol verhalen en showen trots hun zelfgemaakte spijkers, want de smid was toch wel het leukste! We besluiten bij een Italiaans restaurantje te eten en vooral de oudste is in zijn nopjes als hier, net als in Italië, pizza met friet en worstjes op de kaart staat.

Terug op de camping pakken we onze zwemspullen om het binnenbad te gaan bewonderen. We hadden er echter even geen erg in dat het vanavond schuimparty was op de camping. Als we daar bij uit komen lopen willen de jongens dat natuurlijk ook wel. Snel zwembroeken aan dus en springen, spelen en dansen maar. Wat een lol hebben ze en ze zitten van top tot teen onder. Beetje jammer dat we ook nog zouden gaan zwemmen want met al dat schuim zijn ze meteen schoon :-)! Toch is het zwembad ook geen straf, het water is heerlijk en de jongens vinden de glijbaan en bubbelbanken erg leuk. Na een uurtje houden we het voor gezien. Het is inmiddels 21.00u en langzaamaan tijd om nog even wat te drinken bij de caravan en dan snel onze bedjes op te zoeken!

Yvette

Ik lees buiten onder de luifel, onder het genot van een toastje met brie, jullie verhaal van vandaag.
Die Timo, die boft toch met die pizza, haha.

Toos

Wat kun je toch altijd leuk vertellen/schrijven.

Wilhelmien

Wat een heerlijke dag weer voor jullie, maar ja, je hebt nu eenmaal apostelen en martelaren.
Maar blijf heerlijk genieten en schrijven zo is het voor mij ook een beetje vakantie.