gewoonthuis.reismee.nl

Dag 9; All Inclusive-vakantie(-dag)

Gisteren hebben we met vrienden afgesproken gezamenlijk een dagje naar Duinoord te gaan. Aangezien je daar vooraf het beste kunt reserveren, hebben we dat meteen gedaan. Zo zijn we zeker van een parkeerplaats en toegang.

Het park gaat om 11.00u open, dus zorgen we dat we er rond die tijd zijn. We kiezen een grote tafel onder een nog grotere parasol, want het beloofd weer een zonnig en warm dagje te worden. Wij waren er nog niet eerder geweest en zijn zeker niet teleurgesteld. In een grote, parkachtige tuin zijn volop speeltuinen, mini-quads, trampolines, midgetgolf, springkussens enz enz. Belangrijkste trekpleister is het klimbos, de de oudste kan zijn lol op! Helaas komt onze kleine man nog 3 cm te kort om ook te mogen klimmen, gelukkig is er voor hem een mini-klimparcours, wat hij vlot doorloopt. Tijdens de dag is het eten en drinken inbegrepen en dat vinden ze natuurlijk ook geweldig! De jongste vindt het allerleukste van de dag dat hij voor ons 'obertje' mag spelen en bijvoorbeeld een drankje mag gaan halen. (Nee, dat was dus geen luiheid en gemakzucht van ons, hij wilde het echt zelf ). Het valt op dat er zeker niet op personeel bezuinigd is, en dat de mensen die er werken echt alles goed in de gaten hebben. Het is opgeruimd en schoon, ook gedurende de dag, en bij alle speelonderdelen houden ze de kinderen goed in de gaten.

De oudste moet eerst een instructievideo kijken, wordt gemeten en krijgt dan een polsbandje om, zodat hij mag gaan klimmen. Zo wordt gedurende de dag bijgehouden welke parcoursen hij al heeft gehad en hoeveel pauzes hij heeft genomen. Hij mag parcours 1 en 2 overslaan en begint bij parcours 3. Hij doet het prima en is totaal niet bang dus uiteindelijk komt hij tot en met parcours 7, voor zijn leeftijd en lengte het hoogst haalbare. Stoer hoor!

Het is een heerlijke dag en omdat er overal sproeiers staan ter verkoeling en zelfs af en toe wat wind, is het prima vol te houden. Als er om 18.00u wordt omgeroepen dat het park gesloten is, willen ze eigenlijk nog niet eens naar huis, maar aan alle leuke dingen komt een einde... Dit is zeker voor herhaling vatbaar!

Yvette

Altijd leuk zo’n dagje Duinoord!
Het gaat goed met jullie staycation ???.