gewoonthuis.reismee.nl

Dag 3; Zomerse waterpret

Ondanks dat we niet ver hebben gereisd voor deze vakantie, voelt het alsof we in Zuid-Frankrijk of Italie zijn. Het is super zomers weer en zolang je niet meer hoeft dan een beetje vakantie vieren is dat heerlijk! Omdat de jongens gisteren aardig laat in bed lagen, start de dag wat later dan de voorgaande. Nadat ik samen met de jongste de broodjes en verse jus bij onze plaatstelijke AH ben gaan halen, genieten we wederom buiten in het zonnetje van het ontbijt. We brainstormen over wat de plannen gaan worden vandaag en we besluiten de verkoeling van het water op te zoeken. Omdat ik zelf niet de meest grote fan van natuurwater ben, wordt het het lokale buitenbad een dorp verderop.

De afspraak is dat de jongens na het ontbijt meehelpen met de huishoudelijke klusjes, zodat het huis een beetje aan kant blijft en het vakantiegevoel behouden. Wanneer zij daarna genieten van hun 'beeldschermhalfuur', pakken wij de handdoeken, zonnebrand, koelbox, leesboeken etc.

De drukte valt nog mee als we net na 12u bij de Zidewinde aankomen. We kiezen een plaatsje onder de bomen en omdat het toch een beetje waait, is het er heerlijk vertoeven. Samen gaan we naar het diepe bad, want die duikplanken werken als een magneet op onze 2 waterratten. Zelfs onze 7-jarige gaat, na enig aarzelen, zijn broer achterna van de hoge duikplank. We picknicken op het gras, kijken liggend op onze rug naar de sluierwolkjes en kunnen zelfs af en toe een paar bladzijden lezen in de meegebrachte boeken.

De tijd vliegt voorbij en als de jongens voor de weet ik hoeveelste keer van de duikplank zijn geweest is het echt tijd om langzaamaan weer naar huis te gaan. In de tuin genieten we rustig verder; luchtbedje in het zwembad, boek er weer bij en maar genieten van het zonnetje.

De jongens zijn moe van de zon en het water en mogen samen een uurtje op de bank film kijken. Onder het eten hebben we het alvast over de komende dagen, we hebben een aantal uitjes in en om Flevoland op ons verlanglijstje staan en daarom boeken we vanavond een camping bij Zeewolde voor de komende dagen. Niet helemaal een 'gewoon-thuis-vakantie' dus eigenlijk, maar om nu de komende weken 3x die kant op te rijden vinden we ook niet nodig...

Yvette

Aanhaken die caravan en gaannnn!
Het is tenslotte vakantie dus kunnen jullie lekker gaan en staan waar jullie willen ?.
Ps de plaats naast ons in Frankrijk is nog vrij dus als je vannacht doorrijdt kunnen we morgen samen genieten van verse croissantjes hier.