gewoonthuis.reismee.nl

Dag 18; Van mega naar mini-camping...

Zaten we vorige week nog een paar nachtjes op 1 van de grootste campings van Nederland, vandaag zijn we belandt op een mini-camping. In onze zoektocht naar een camping in de buurt van de Apenheul stuitten we op mini-camping 't Oegenbos bij Teuge. De site en reviews op zoover zagen er veelbelovend uit, en wat we tot nu toe hebben ervaren kunnen we ons daar helemaal bij aansluiten!

Natuurlijk vanmorgen eerst op het gemakje ontbeten en de boel ingepakt, omdat we wederom maar een paar dagen gaan hoeven we weer niet bijster veel mee te nemen, dus we zijn vlot klaar. Net na 10u rijden we de oprit af richting de Veluwe. Bij aankomst parkeren we auto en caravan en wandelen over de camping naar de receptie. Het door ons uitgekozen plaatsje ligt daar direct naast. Op de camping is een groot zwemmeer met allerlei speelattributen; roeibootje, waterfietsen, vlot over het water, kabelbaan over het water, trampolines enz enz. Kortom; een droom voor onze waterratten. Ze hebben niet eens tijd meer om te helpen de caravan op zijn plaats te zetten, zijn meteen weg. Eigenlijk zien we zo ook de hele middag amper meer. Ze spelen met de andere kinderen langs het water, vangen kikkers en dikkopjes die ze apetrots met hun emmertje komen laten zien, varen over het water en noem maar op. Zelfs als ze een ijsje mogen, weten ze niet hoe snel ze daarna weer weg moeten wezen. De camping heeft vrij uitzicht op het vliegveld Teuge, waar voornamelijke kleine vliegtuigjes stijgen en landen en waar veel parachute gesprongen wordt. Helemaal spectaculair wordt er als een militair kort over ons veldje gaat, dan flink de bomen raakt en er vervolgens in blijft hangen. Het loopt gelukkig goed af, al was het best even schrikken!

Helaas hebben we vanuit de caravan geen zicht op het water (was onze eigen keus omdat we graag bij vrienden in de buurt wilden staan die vanaf morgen een trekkershut op het veldje hebben), maar de volgende keer zou ik daar zeker wel voor kiezen. Ik blijf het altijd een beetje spannend vinden, dus als de jongens (voornamelijk de jongste natuurlijk) ook echt willen zwemmen, mag dat alleen als papa en/of mama aan de kant zit. Helaas denkt de jongste dat deze regel wel op de proef kan worden gesteld, dus komt er aan het begin van de avond abrupt een einde aan zijn waterpret voor vandaag... Oeps!

We koken vandaag op de Skottelbraai en na het eten is het al bijna tijd om te douchen. Omdat we morgen al op tijd bij de Apenheul hebben afgesproken moeten ze een beetje op tijd naar bed. Het is nog best warm, dus het duurt wat langer voor ze slapen, ach als ze zo vast even uitrusten is het ook goed!

claudia

Gezellig zeg! en heel herkenbaar het zwem ...ik kan al alleen gaan verhaal???

Wilhelmien

Zo te lezen een super keuze, zo te lezen vermaken ze zich ontzettend goed. Morgen een hele fijne dag bij de apen, breng wel de goede mee terug, ha, ha.

Yvette

Wij hadden ook zo’n gevalletje ‘ik kan best alleen gaan zwemmen’. Wat ze dus ook deed zonder het ons te melden. Vond Bas haar terug terwijl ze meedeed aan aquarobics. Dat werd dus 1,5 dag niet naar de paardjes. Je hoeft vast geen 3x te raden welke dochter dit was, haha.
Klinkt heel leuk die camping waar jullie zitten! En voor morgen natuurlijk veel plezier bij alle aapjes.

Karin Volz

wat een heerlijk plekje!!