gewoonthuis.reismee.nl

Dag 15; Op zoek naar verkoeling aan de kust...

Het belooft weer een warme dag te worden, er wordt zelfs gezegd dat er warmterecords zullen sneuvelen vandaag. Hopelijk maakt het briesje hier aan de kust het wat aangenamer. We zijn redelijk op tijd wakker en ontbijten natuurlijk weer heerlijk onder de luifel. Na het ontbijt wil de kleine man naar ‘Juultjes knutselfeest’ en ineens wil zijn grote broer wel met hem mee. Omdat wij hem er toch wel van verdenken dat hij dit aangrijpt om onder de afwas uit te komen gaan we alleen akkoord als hij ook daadwerkelijk met een knutsel thuiskomt, of dit nu kinderachtig is of niet… En tadaa… een uurtje later is de caravan ineens opgefleurd met 2 kleurige lieveheersbeestjes!

Na de koffie lopen we langs onze vrienden en dan door naar het strand. Zeewind en verkoeling van het water is altijd lekker. De jongens graven zich in, springen in de branding en vermaken zich prima, helemaal als de anderen aansluiten en de kids samen kunnen spelen. Toch hebben we het na een uurtje of 2 wel gezien, even door naar het zwembad voor afkoeling daar. Het is echter zo vreselijk druk dat we ons net sardientjes in blik voelen en het na 20 min wel gezien hebben. Bij de caravan is het ook wel lekker, badje gevuld met koud water, tijdschriften, filmpje voor de jongens, zo komen we de middag verder door.

We hebben voor de avond afgesproken met z’n 8-en te gaan eten in Renesse. Het is daar ook kermis en ondanks dat we het de kids min of meer beloofd hebben, stemt iedereen er vanwege de warmte toch mee in na het eten terug naar de camping te gaan en lekker op het terras een ijsje te gaan eten/kids in de speeltuin te spelen. Er hadden meer mensen dat idee, dus ipv op het terras belanden we met z’n allen op het gras. Eigenlijk nog veel lekkerder, voelt heerlijk koel aan en het ijsje doet de rest. Meer mensen volgen ons voorbeeld dus het lijkt bijna een picknickpark. Wel supergezellig!

Langzaamaan beginnen zich wat donkere wolken te vormen boven de camping, de beloofde bloedmaan wordt ons dus mooi door de neus geboord, maar voor de caravan genieten we wel nog lekker van een drankje terwijl de 4 jongens in de caravan mogen gamen. Omdat er voor vannacht toch flink regen en wind wordt voorspelt, halen we rond 23.00u toch alvast de luifel eraf, morgen zit ons verblijf in Zeeland er helaas al weer op!