gewoonthuis.reismee.nl

Dag 14; We gaan naar zee!

Oeps, al 2 dagen niet geschreven… Niet dat je iets gemist hebt, we hebben ook rustig aan gedaan! Ik heb al wel wat geschreven, een deze dagen zet ik ze er nog wel tussen ;-)!

Terug naar vandaag…. Weer niet thuis… Omdat er flinke warme dagen werden voorspelt, hebben we gezocht naar camping in aan de kust, scheelt toch al gauw een graad of 5 en met een beetje meer wind, toch net wat aangenamer. Afgelopen jaren hebben we in de herfstvakantie met vrienden op de Julianahoeve in Renesse gestaan, en zij staan hier nu voor het eerst ook in de zomer. Ik verwachtte eigenlijk dat het al vol zou zitten, maar omdat ze wisselende aankomstdagen hebben, hebben wij geluk. Er was een plaatsje vrij voor 2 nachten, dus gauw gereserveerd.

Omdat het erg warm zou gaan worden, en we ook verwachtten dat de wegen richting het strand weleens druk zouden kunnen zijn, besloten we al heeeel vroeg te vertrekken en de ochtend naar de Brouwersdam te gaan. Hier kan je met de auto en caravan zo’n beetje op het strand parkeren. (Wil je een beetje een goed plekje, moet je er wel een beetje op tijd zijn.) Om 08.30u waren we er al; pootjes uitdraaien, tafel en stoelen buiten en de ontbijttafel dekken voor een ontbijtje ‘Am Nordsee’. Tot een uur of 10.30u was het nog heerlijk rustig, daarna zagen we het steeds drukker worden, maar nog steeds goed te doen. De jongens hebben heerlijk gezwommen en zandkastelen gebouwd voor de caravan. Wat ook heerlijk was, toilet, koelkast en al je spullen bij de hand!

Om 12.30u hielden we het voor gezien, want tegen enen mochten we de camping op. We werden heel vriendelijk ontvangen en kregen al een geweldig leuke tas cadeau, en mochten meteen de camping op om onze mini-vakantie te starten. Ondanks dat het erg warm is, gauw de luifel opgezet en extra schaduwdoek (soms is een plaats op het zuiden helemaal niet zo fijn...) en dan natuurlijk meteen op de koffie bij vrienden, 3 veldjes verder. De jongens hebben elkaar weer helemaal gevonden en duiken ondanks de warmte de speeltuin in. De oudste wil alvast gaan zwemmen, want bij aankomst had hij al gezien dat er een nieuwe racer-glijbaan was. Wanneer we klaar zijn met de koffie, gaat Marcel en de jongste ook nog even, al was het er wel heel erg druk. Heb ik mooi even tijd om wat te lezen en van de zon te genieten. Ook vul ik bij de caravan nog snel een badje, heerlijk om de voetjes in te koelen.

In de avond gezellig samen gegeten, en na het douchen van de kids en een spelletje onder de luifel liggen ze nu heerlijk uitgeteld in bed. Tijd om zelf nog heerlijk van lekkere weer te genieten, inmiddels is het namelijk al goed afgekoeld.... dat zal lekker slapen!

Wilhelmien

Wens jullie een paar hele fijne dagen, en ontzettend veel verkoeling toe.

Toos

Dat is dus echt genieten van Zon - Zee en Strand.