gewoonthuis.reismee.nl

Dag 1; Relax.... it's vacation!

Gisteren was het dan echt zover... nadat de laatste Ukkepuk was opgehaald startte onze vakantie! En die begon dit jaar wel wat anders dan anders. Waar we normaal druk in de weer zijn alle spullen in de caravan te proppen en de laatste boodschappen in huis te halen, mogen onze boys nu hun speelgoed naar beneden sjouwen. Waar normaal poppen, duploblokken en rammelaars van de opvang slingeren, vulde de speelruimte zich gisterenavond met lego, playmobil, pokemon en andere Japans klinkende jongensdingen als Yu-gi-o en Beyblade... De tafelvoetbaltafel krijgt weer een prominente plaats en de twee heren zijn in hun element.

Vanmorgen begon de dag erg relaxt (en met dank aan de krantenbezorger ook erg vroeg, maar dat terzijde). Op het gemakje buiten ontbijten en daarna met de boys de ochtendroutine uittesten; na het ontbijt en tandenpoetsen, moet de 1 meehelpen beneden op te ruimen en te stofzuigen en de ander boven. Ik had wel wat weerstand verwacht, maar ze vonden het geweldig. Mogelijk had het er ook mee te maken dat ze daarna een halfuur 'beeldschermtijd' krijgen, dus dat motiveert waarschijnlijk. Dat halfuurtje is voor ons dan weer heerlijk om even die krant (die zo vroeg bezorgd was) door te spitten.

Daarna moeten de (vakantie-)boodschappen gehaald worden en ook dan blijkt zo'n 'staycation' zo gek nog net, want bij je eigen AH kun je alles net wat sneller vinden, hihi!

In de middag genieten van de nieuwe tuin, lekker zwemmen in het grote bad, een spelletje monopoly en een goed boek/tijdschrift. We doen rustig aan met dit mooie, warme weer. Pas na het avondeten gaan we nog even naar de zomeravond in de Efteling. Het oogt druk, maar bij de attracties valt het alles mee. Vanwege het warme weer doen we een rondje piranha (ben ik normaal niet zo snel voor te porren) nu vind ik het net iets minder erg naderhand tot op mijn onderbroek nat door het park te moeten lopen (ja, ik kreeg weer de volle laag...). We wandelen langs de verschillende pleinen en sluiten de avond af bij de favoriete voorstelling van de oudste in het sprookjesbos; de avondvoorstelling van Sprookjesboom, 'een avond met Wolf'. Thuis nog gauw wat drinken en dan zit de eerste vakantiedag er toch echt alweer op!

Wilhelmien

Wat heerlijk dat jullie vakantie nu echt begonnen is, en wat ik zo lees is hij goed gestart!
Op naar jullie volgende avontuur of relax dag. We lezen het weer graag.

claudia smeets

klinkt relaxed en gezellig ..xx

Yvette

Dat is een goede eerste vakantiedag!