gewoonthuis.reismee.nl

Dag 2; Dat gaat naar Den Bosch toe....!

We starten de dag rustig vandaag. Ontbijtje, opruimrondje, koffie en krantje en overleg over wat we gaan doen. We hebben al sinds december een belevenisbon liggen voor een rondvaart bij Den Bosch inclusief koffie met Bossche Bol (nogmaals 'dank u sinterklaasje!'), maar nooit het juiste moment gevonden.

Om 12.00u vertrekt de 'ouwe Dirk' voor een rondvaart van een uur over de Dommel, Dieze en de Ertveldplas. Nadat we eerst binnen van de koffie en het lekkers genoten hebben, kiezen we een plaatsje buiten achter op de boot in het zonnetje. De jongens lopen af en toe wat op en neer, stil zitten is niet hun sterkste kant, maar er is ruimte genoeg aan boord. Vooral de lage brug waar we onderdoor moeten en waar de mensen op het bovendek slechts 30cm boven de reling hebben vinden ze spannend en ze moeten erg lachen om de broedende gans in een nis in de pas gerenoveerde wallen waar de bouwvakkers als grap een brievenbus en huisnummer bij hebben gehangen. Binnenkort misschien toch eens een kaartje sturen...

Wanneer we weer aan wal zijn doen we een rondje door de stad. De oudste is recent met school een dag naar Den Bosch geweest en loodste ons direct richting hun favoriete hamburgerketen (de locatie van McDonalds was beter blijven hangen dan de jaartallen en bouwstijlen van de Sint Jan...). We kopen ze heel opvoedonkundig, maar des te effectiever om. Kids even zonder mopperen mee winkelen, paps en mams daarna zonder mopperen mee aan de Franse frietjes.

Op de terugweg een appje van vrienden; kids willen graag samen spelen, dus de middag en avond verder in de tuin doorgebracht. Zwembad, wijntje, muziekje, wat te eten en vooral heel veel gezellige klets. De jongens vermaken zich net als ons uitstekend en als ook oma en neefje nog aansluiten kan de avond niet meer stuk. Nu (22.44u) genieten we nog even buiten van het heerlijke weer en het laatste restje rose ....