gewoonthuis.reismee.nl

Dag 6; Een 'dolfijn'-e dag!

Dolfijnen,.. wat blijven dat toch geweldig mooie en fascinerende dieren. Een bezoek aan het Dolfinarium stond daarom ook hoog op ons lijstje. Met Timo zijn we er al ooit geweest, maar voor Lucca wordt het de eerste keer. Vanwege de drukte willen we op tijd gaan, na het ontbijt laten we daarom voor 1x de afwas voor wat het is...

Wanneer we de toegangspoortjes door zijn, slaan we niet zoals de grote mensenmassa doet rechtsaf, maar gaan we eerst links naar de grote Dolfijnendelta. We boffen, ze zijn de dieren net aan het voeren en dat doen ze door met ze te oefenen en ze te belonen met vis. We zijn een van de weinige toeschouwers en staan dan ook met onze neuzen vooraan op maar een paar meter van de trainer. Die neemt na de oefeningen tijd om ons extra uitleg te geven, wat het des te specialer maakt. Na afloop nemen we de lift naar beneden, waar we de dieren onder water kunnen zien. Hier drinken we even koffie, en hebben zo volop tijd alle dolfijnen te bestuderen.

Wanneer we weer 'boven' komen, lopen we naar het roggen- en haaienbassin waar onze stoere jongens hun handen in het water laten zakken om te kijken of ze geaaid willen worden. Wauw, wat voelen die roggen gek; 'bobbelig en glibberig' volgens de jongste. Om 12.00u is het tijd voor de grote dolfijnshow 'AquaBella'. Wat blijft dat spectaculair, vooral wanneer de trainster door 2 dolfijnen hoog de lucht in wordt geduwd, zijn de mondjes van onze jongens ongemerkt open gegaan.

Hierna volgen achtereenvolgens de Walrussenshow, de Zeeleeuwenshow en de Bruinvissenuitleg... We komen ogen en oren te kort, alles is even interessant en mooi om te zien. De dag vliegt dan ook voorbij en aan het einde van de middag houden we het voor gezien. Zo kunnen de jongens op de camping nog lekker even afkoelen in het zwembad voor het weer tijd is om te koken en te eten (al doen we dat met deze temperaturen wat later dan normaal). Helaas wacht na het eten dan toch echt de afwas, maar gelukkig helpen de heren zonder al te veel tegensputteren mee. Nu (21.00u) spelen ze nog even in de speeltuin, terwijl wij lekker even wat drinken onder de luifel voor de caravan, en heerlijk nagenieten van deze 'dolfijne dag'!

Yvette

Leuke dag geweest!