gewoonthuis.reismee.nl

Dag 11; Keep calm... and have a pool&pizzaparty!

Na de drukke dagen zaterdag en zondag vandaag even pas op de plaats. De bedoeling was lekker uitslapen, maar onze kleine man had een wiebeltand, om 06.21u (!) stond hij dus stuiterend naast mijn bed; "Mam, mijn tand is er uit, hij lag gewoon in mijn bed!!". Ondanks het vroege tijdstip probeerde ik enthousiast te reageren, terwijl ik stiekem dacht; 'Gaap, die tand had er over 2 uur ook nog wel gelegen...'. Vooruit, even in het grote bed dan nog maar, in de hoop dat hij nog even verder zou slapen. Gelukkig deed onze topper dat ook, dus uiteindelijk na negenen lekker uitgerust naar beneden voor een ontbijtje buiten in de tuin.

Als we de hele ochtendroutine (ontbijten, opruimtijd, beeldschermhalfuurtje van de jongens en krantje en koffie voor ons) er op zit, is het al dik 11.00u geweest. De jongste verveelt zich en wil wel ergens naar toe, "een bakske drinken of zo" en omdat oma niet thuis is mag hij oom en tante bellen. Als we daar 's middags heen gaan kom ik er achter waarom hij daar zo vaak op zit te azen; beide adressen hebben spelletjes op hun tablet die hij thuis niet heeft, en omdat we thuis deze vakantie redelijk strikt zijn in het beeldschermgebruik is dit de ultieme mogelijkheid extra tijd te creëren en ondertussen wordt je ook nog verwend met drinken, koek en snoep.... de kleine slimmerik!

Thuis mogen de heren samen zelf tompoucen maken, met een beetje hulp van een pak 'Home Made'. Ipv te helpen laten we ze het lekker zelf uitzoeken, al moet ik soms letterlijk op mijn handen gaan zitten om niet snel wat voor te zeggen. Heerlijk om ze in de keuken tegen elkaar bezig te horen. Jongste is de room aan het kloppen met de mixer en samen vragen ze zich hardop af wanneer het nu 'stijfgeklopt' is zoals op de verpakking staat. En of het nu zo handig is om de glazuur (poeder met een theelepeltje water) ook met een mixer te kloppen... Desalniettemin staan er even later prachtige exemplaren in de koelkast die we een uurtje later heerlijk op mogen snoepen. Dat ze ook zelf de keuken op moesten ruimen vonden ze iets minder, al deden ze het zonder al te veel mopperen. En ach, van die glazuurspetters die op de keukenkastjes zitten heb ik maar niets gezegd

In de avond maken we er onverwacht een feestje van. We hadden al sinds vrijdag alle ingrediënten in huis om zelf pizza's te maken/bakken dmv een pizzasteen op de bbq, en de boys wilden nog graag zwemmen. A la minute besloten we dat het dan een pizza&poolparty zou worden. Dus hup, slingers en ballonnen uit de kast en buiten ophangen en hoe leuk is het als er dan ook onverwacht feestvisite van oma is! We proberen allerlei smaken pizza uit en wanneer het deeg op is, roosteren de boys (en wij stiekem ook) nog XXL-marshmellows boven het vuur, hmmmm! We steken de tuinfakkels aan en gooien nog wat extra ballonnen in het zwembad en gaan nog zwemmen als het al donker is. Wat een ervaring en wat is dit genieten, op die momenten besef je dat het vakantiegevoel echt in hele kleine dingen zit. Kortom we hebben ook vandaag weer genoten met een hoofdletter G!

Reacties

Reacties

Toos

Geluk is :gezellig dingen samen doen.

Yvette

Wat ontzettend leuk die poolparty!! Die ga ik onthouden.
En pizza op de bbq is altijd een goed idee ?.

Lydia

Vandaag je blog ontdekt! Ik lees heerlijk onder mijn luifeltje mee! Wat schrijf je leuk, fijne vakantie nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!